Приватні Об'явлення

Усі християни зобов'язані вірити в публічне об'явлення, на відміну від приватного або особистого об'явлення в яке зобов'язана вірити тільки та людина якій воно було дане. Другий Ватиканський Собор навчає що публічне об'явлення втіленого Слова в особі Ісуса Христа, завершене, і закінчилося зі смертю останнього апостола, але приватне об'явлення продовжується (Ватикан ІІ, Dei Verbum 4).

Ось як це роз'яснює Катехизм Католицької Церкви: “Упродовж віків були так звані «приватні» об'явлення, деякі з яких були визнані Церквою. Але вони не належать до спадщини віри, їхня остаточна роль - не «покращити» і не «доповнити» остаточне Об'явлення Христа, а допомогти, щоб воно повніше уводилось в життя в певну історичну епоху. Під керівництвом Учительського Служіння Церкви смисл віруючих уміє розрізнити і прийняти те, що в цих об'явленнях є справжнім закликом Христа або святих Його, зверненим до Церкви. Християнська віра не може прийняти «об'явлень», які претендують перевищити або виправити Об'явлення, завершення якого - Христос.” (ККЦ 67).

Завжди існує небезпека що деякі вірні впадуть в одну з двох крайностей або цілковито відкидаючи будь-яке приватне об'явлення, або ж беручи його за самоціль або основу своєї віри. Протестантські реформатори, наприклад, цілковито відкинули і заперечували усі приватні об'явлення попередніх 1500 років християнства.

Багато сучасних загальнопоширених побожних практик і молитов були передані нам саме через приватні об'явлення. Наприклад почитання Пресвятого Серця Ісусового почалося після об’явлення Спасителя Святій Маргариті Марії Алякок в 1673 році. Надприродний початок вервиці побожно приписують об’явленню Діви Марії Святому Домініку в 1261 році. Молитва, котру ми відмовляємо після кожної декади вервиці, була дана дітям під час об'явлення Діви Марії в Фатімі в 1917 році. Молитва до Архангела Михаїла, котру вірні латинського обряду відмовляють після кожної Літургії, була написана Папою Левом ХІІІ в 1886 році після містичного об’явлення в якому він бачив майбутні переслідування Церкви.

Святий Апостол Павло вчить: “Духа не гасіте, пророцтва не легковажте, усе перевіряйте; тримайте те, що добре” (1Сол. 5:19-21).

Католицька Церква ставиться дуже обережно і стримано до усіх приватних об'явлень і тільки деякі з них затверджуються Церквою. Ось що нещодавно сказав з цього приводу Папа Франциск: “Нема що приховувати, в питанні об’явлень трапляються також зловживання, але Церква завжди дуже обережна. Церква ніколи не розглядає об’явлень як джерело віри. Ніколи. Віра вкорінена в Євангелії, в Об’явленні, в Традиції Одкровення”. (Ватикан 18/12/2018)

Саме так і було з об'явленнями Св. Фаустини. Ще за її життя місцеві єпископи детально ознайомилися з посланням Божого Милосердя і дозволили вірним його практикувати. В міру поширення почитання Божого Милосердя в формі об’явленій Св. Фаустині виник принаймні один хибний переклад її Щоденника, котрий був надісланий до Конгрегації Доктрини Віри в Римі. На підставі цього неправильного перекладу Конгрегація заборонила поширення цього культу в 1959 році. Ця заборона діяла до 1978 року і була знята після ознайомлення з новими документами.

Заборона була знята за півроку до вступу на престол Папи Івана Павла ІІ, котрий був завзятим поширювачем цього культу. Існує багато інформації про те що і сам Св. Папа Іван Павло ІІ мав містичні надприродні об'явлення, хоча ними публічно не ділився.

Читайте більше про роль Св. Папи Івана Павла ІІ в місії поширення почитання Божого Милосердя

Після смерті Св. Папи Івана Павла ІІ, його наступники на престолі Св. Петра продовжували місію поширення почитання Божого Милосердя об'явленого Св. Фаустині.

Папа Бенедикт XVI неодноразово згадував Св. Фаустину Ковальську в своїх проповідях. Значимим є той факт що в своєму першому посланні в ролі Вселенського Архиєрея (20.04.2005) він зазначив що перш за все вдячний своєму попередникові за дар Божого Милосердя. Він назвав цей дар “особливою ласкою” котру він отримав за посередництвом Папи Івана Павла ІІ.

Папа Бенедикт XVI неодноразово згадував Св. Фаустину Ковальську в своїх проповідях. Значимим є той факт що в своєму першому посланні в ролі Вселенського Архиєрея (20.04.2005) він зазначив що перш за все вдячний своєму попередникові за дар Божого Милосердя. Він назвав цей дар “особливою ласкою” котру він отримав за посередництвом Папи Івана Павла ІІ.

Папа Франциск оголосив надзвичайний ювілейний Рік Милосердя в 2015 році. З цієї нагоди ватиканське видавництво опублікувало книжку “Боже ім'я Милосердя” написану на основі інтерв'ю з Папою Франциском.

Свято Божого Милосердя, про встановлення якого Ісус просив Св. Фаустину, і запроваджене в день її канонізації, продовжується урочисто відзначатися Папою Франциском. В 2000 році, коли світ щойно починав відчувати ефекти ковіду, Папа Франциск поширив умови повного відпусту закріплені за цим святом його попередником.

Ювілейний Рік Божого Милосердя (2015-2016) активно відзначався католицькими вірними як західного так і східного обрядів. Немає сумніву що єпископи обох церков палко заохочують своїх вірних скористатися всіма ласками які обіцяє нам Ісус через Св. Фаустину.